Oferta educationala
Oferta educationala
Ne propunem o abordare interdisciplinara a continuturilor de catre profesorii nostri si deschiderea gradinitei noastre catre comunitate. Programul educational aplicat se desfasoara pe baza curriculum-ului national. Fiind o gradinita particulara, programului se adauga studiul limbii engleze, precum si multiple activitati educative extracurriculare.
Ne propunem sa realizam pentru fiecare copil inscris in gradinita noastra:
- dezvoltarea intelectuala, afectiva, sociala si fizica in functie de personalitatea fiecaruia si de ritmul propriu de dezvoltare
- dezvoltarea capacitatii de a comunica si interactiona cu alti copii, cu adultii si cu mediul
- descoperirea de catre fiecare copil a propriei identitati, incurajarea explorarii, incercarilor, experimentelor, exercitiilor, precum si a imaginatiei
- sprijinirea copilului in achizitionarea de cunostiinte si deprinderi necesare acestuia pentru perioda scolara si pentru viata
Domeniile de referinta sunt:
- domeniul estetic si creativ (muzica, activitati artistico-plastice, drama si euritmie)
- domeniul om si societate (capacitatea de relationarea, de sociallizare si dezvoltare emotionala)
- domeniul limba si comunicare (dezvoltarea abilitatii de a descifra mesaje, de initiere in universul literar)
- domeniul stiinte (intelegerea naturii prin observare, prin experimente si lucrari practice)
- domeniul psiho-motric (coordonarea si controlul miscarilor corporale, mobilitatii generale si rezistentei fizice)
In Gradinita Magica se aplica Curriculumul National pentru invatamantul prescolar ,iar metoda de predare este metoda proiectelor tematice, strategie moderna de organizare si conducere a demersului didactic, care promoveaza educatia individualizata cu multiple valente formative ,in functie de ritmul propriu de dezvoltare al fiecarui copil ,de cerintele si nevoile sale.
Aplicand aceasta metoda sunt create conditiile pentru valorificarea potentialului nativ individual.
Curiozitatea copilului si efortul propriu sunt valorificate permanent ca suport pentru invatare.
Jocul de rol este prilejul prin care copiii imită şi exersează situaţii reale de viaţă.
Metoda proiectelor tematice:
- este o strategie bazata pe necesitatile,interesele si posibilitatile copiilor ;
- activitatea este centrata pe copil ca subiect al educatiei ,el fiind in centrul invatarii;
- copilul este indrumat sa descopere singur ceea ce se afla in jurul sau, sa invete singur si sa aplice in situatii noi cunostintele invatate;
- educatoarea devine un partener pentru copii ,invata sa-i asculte,poarta discutii libere despre ceea ce ii intereseaza.
Avantaje ale aplicarii metodei proiectelor:
- acorda atentie sporita colaborarii cu parintii, realizandu-se un adevarat parteneriat pentru educatie;
- ofera conditii de invatare eficienta pentru toti copiii din gradinita;
- respecta ritmul individual de dezvoltare pentru fiecare copil din grupa;
- conduce la optimizarea căilor pentru un invatamant scolar eficient;
- asigura o invatare diferentiata, bazata pe experienta individualizata, in cadrul careia copilul experimenteaza lucruri noi, apoi isi insuseste algoritmul invatarii;
- solicita competenta profesionala a fiecarui cadru didactic ce trebuie sa combine invatarea spontana cu invatarea dirijata.
Tinem cont de nevoile copiilor si lucram in cooperare cu parintii:
- comunicare efectiva si eficienta, unitate de cerinte si de actiune in interesul copiilor;
- relatii pozitive gradinita – familie prin sistem de valori si cerinte comune;
- schimb de informatii despre copii permanent;
- cursuri pentru parinti pentru cunoasterea modalitatilor de predare din gradinita;
- scrisoare de intentie la deschiderea proiectului si discutii periodice cu grupuri mici pentru clarificari.
Stabilim un plan de disciplină:
In fiecare sala de grupa exista afisate REGULILE CLASEI acestea fiind:
- Impartim jucariile
- Atunci cand sunt furios, zic STOP
- Strangem jucariile
- Mergem, nu alergam
- Ii respect pe colegi, vorbim pe rand
Aceste reguli sunt repetate zilnic, explicandu-le copiilor pe intelesul lor, fara pedepse/fara amenintari/fara etichete –SINGURA MEDOTA DE DISCIPLINARE fiind time out-ul in functie de varsta. Nu exista in gradinita noastra nici “colt”, nici un “scaun al rusinii”. Incercam doar sa-i convingem pe copii ca uneori greselile pot fi evitate si ca discutand putem obtine ceea ce ne dorim, nu impingand, tipand sau luand jucaria unui prieten.