cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Articole


featured image

6 păși pentru o alimentatie sanatoasă

Copilul tău nu mănâncă echilibrat? 6 păși pentru o alimentație sănătoasă.

De cele mai multe ori, masă celor mici devine o adevărată aventură pentru noi, părinții.
Chiar dacă este vorba despre situația în care mănâncă prea puțin, sau prea mult, sau ce nu
trebuie, ajungem adesea în situația în care parcă ne pierdem puterile.
Un mare avantaj într-o astfel de situație este să avem siguranță că în momentele în care nu sunt
sub supravegherea noastră, să aibă parte de meșe echilibrate și hrană sănătoasă. O astfel de
situație ar fi posibila la grădiniță sau școală , însă din păcate, prea puține pun accentul pe acest
aspect.
Pentru timpul petrecut la grădiniță, totul este în grijă noastră, pentru acasă, am ales 6 paşi ușor
de urmat, ce nu necesită mult timp, de care poți ține cont ca micuțul tău să mănânce cât mai
sănătos:

1. Stabiliți un program de meșe
Copii trebuie să mănânce la un interval de aproximativ 3 ore, astfel încât senzația de foame să
fie ținută în control. Mesele ordonate ajută ca alegerile făcute să fie unele sănătoase. Atunci
când copilului îi este cu adevărat foame, va alege să mănânce orice, chiar și alimente sănătoase.
😊
Dacă ieșiți în parc, păstrează în geantă gustări sănătoase pentru a nu fi tentat să mănânce
altceva (morcovi, banană, sandiviş pregătit de acasă).

2. Cumpără doar mâncare sănătoasă
Copii mănâncă ce găsesec în frigider. Asigură-te că în casă găsesc doar alimente sănătoase, iar
gustările vor fi la îndemână când le vor cere. De asemenea dacă în casă sunt obișnuiți să vadă că
se fac alegeri sănătoase, vor mânca şi eu mâncare sănătoasă,. Copilul va fi dornic să repete acest
comportament al personaelor în care are cea mai mare încredere.

 

3. Lăuda ce e bun, ignoră ce e rău

Chiar dacă nu mănâncă exact așa cum vrei (dă legumele la o parte, nu mănâncă tot din farfurie,
alege doar unul dintre felurile de mâncare ), încearcă să fii cât de neutru posibil.
Reacția părintelui, chiar dacă este una negativă, este considerate de copil tot o formă de atenție.
Certându-l, este foarte posibil să încurajezi pe viitor acel comportant.
Laudă comportamentul bun și ignoră ce nu face bine. Ai să fii uimit de efectele acestei mici
schimbări.

4. Introdu alimentele noi treptat
Copii nu sunt obișnuiți cu schimbările atât de ușor că noi. adulții.
Introdu treptat produsele noi în alimentația lui și încearcă mereu să faci asocieri care îl vor
convinge de calitățile acelor alimente (personaje din desene animate care sunt puternice datorită
lor, super eroi care și-au câștigat puterea mâncând acel aliment, etc.)

 

5. Nu oferi recompense dulci în schimbul mâncării

Promisiunea unui dulce în schimbul mâncării, poziționează mâncarea pe un nivel inferior:
mâncarea este ceva neplăcut în urmă căruia primești dulcele drept recompensă.
Recompensează-l cu o activitate fizică, un joc sau o plimbare afară, într-un loc preferat de el.

 

6. Nu te îngrijora legat de alegerile nesănătoase

Probabil este inevitabil să ceară dulciuri sau alimente nesănătoase pe care le observă adesea în
jurul lui. Pentru fi împăcat că totuși i-ai satisfăcut poftele, poți gestiona această situația
înlocuind cu alternative sănătoasă: burgeri pregătiți în casă cu chifle integrale, dulciuri raw
vegane fără zahăr, înghețată de casă, frigărui de fructe cu ciocolată, pizza de casă, cartofi
franțuzești pregătiți în cuptor cu puțin ulei de măsline, etc.

Alegerile și comportamentul alimentar din perioadă copilăriei își pun amprenta asupra sănătății
și modului în care ne hrănim la maturitate. În primii ani această provocare a noastră, depășită cu
calm și răbdare, aduce un echilibru esențial asupra sănătății copilului nostru.

Alimentația copiilor este una dintre preocupările noastre cele mai mari, iar în timpul petrecut la
grădiniță noastră, ne asigurăm că micuții primesc o alimentație sănătoasă, echilibrată, ce
acoperă necesarul de nutrienți zilnici.
Este perioadă optimă în care copii pot fi învățați să facă alegeri corecte, gusturile lor putând încă
fi educate. Orice mică schimbare produsă în comportamanetul față de mâncare, va fi un pas
mare către o viață sănătoasă și echilibrată.



  • Articole